User is Offline
View all users posts
FXCM is een van de beste forex brokers. Ze doen direct zaken met de banken, waardoor hun platform sneller en stabieler is dan dat van de meeste andere forex brokers.
Hoewel forex beginners beter af zijn bij eToro (vanwege de grote overzichtelijkheid van hun platform) zullen de meeste wat meer ervaren traders hun thuis vinden bij FXCM.
Dit vanwege de stabiliteit van het platform, de vele 'tweaking' mogelijkheden, de uitstekende 24/7 support, de tighte pip spreads en de gratis toegang tot de trading signalen van Dailyfx.
Normaal gesproken moeten traders echter minimaal $2.000 storten om een account te kunnen aanmaken bij FXCM, wat voor veel mensen toch een aardige som is.
Nadat FXCM de site van ForexNews heeft bekeken hebben ze echter besloten om leden van ForexNews -en ALLEEN leden van ForexNews- toe te laten met een lagere storting. Dit omdat ForexNews haar leden duidelijk een 'edge' biedt over gewone forex beginners, vanwege de vele training.
ForexNews leden hoeven daarom slechts $500 te storten om te worden toegelaten tot FXCM.
Dit geldt echter alleen voor leden die voor het eerst een live account (real money forex account) bij FXCM aanmaken via ForexNews.
Maak nog geen account aan bij FXCM als je hiervoor in aanmerking wilt komen, maar stuur een mailtje naar info @ forexnews . nl (of via het contact formulier ) waarin je aangeeft van deze speciale regeling gebruik te willen maken. We leggen je vervolgens hoe je de account moet aanmaken.
---> contact formulier
---> ForexNews forex broker review FXCM
Vragen? Stel ze hieronder! ![]()
Tot nu toe gestelde vragen, in volgorde dat ze gesteld werden in deze thread:
*wat is de spread op EUR/USD bij FXCM?
*wat is het minimale bedrag waarmee je een positie kan open bij maximale leverage?
*Tot hoe lang is deze actie geldig? Of zit er nog geen eind datum aan vast?
*op welk rek. nr. moet ik nou precies storten?
*Rekent FXCM bijvoorbeeld transactiekosten of iets dergelijks bij een storting?
*ik heb nog geen ID heb of iets in die richting, krijg je dat ook pas als je gestort hebt?
*hoe transfer je geld via een IBAN i.p.v. een rekening nummer? Kan dit gewoon via online bankieren
*wat is FFC Client's name?
"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
User is Offline
View all users posts
paar vraagjes:
*wat is de spread op EUR/USD bij FXCM?
*wat is het minimale bedrag waarmee je een positie kan open bij maximale leverage? (bij e-toro is dit $2.50)
User is Offline
View all users posts
- 4 pips
- 2,500 units (is niet echt een probleem als je 500$ stort)
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is
User is Offline
View all users posts
4 pips
- 2,500 units (is niet echt een probleem als je 500$ stort)
Dit is bij forex broker FXGM.....ahem....![]()
Bij FXCM wordt gewerkt met variabele spreads, waarbij de gemiddelde spread op de EUR/USD 2.3 pips is. (laagste is 1 pip, maar dat wordt vrijwel nooit gehaald). Dat betekent een voordeel van gemiddeld 0.7 pips per trade met eToro. Dat lijkt weinig, maar kan aardig aantikken.
Bij de GBP/USD is de gemiddelde spread bij FXCM 3 pips, en bij eToro 5 pips.
Bij FXCM wordt gewerkt met mini lots van 10,000 units. Bij eToro zijn de kleinste lots 1,000 units. 1 pip is dus $1 dollar bij FXCM.
Vooral de forex charts en gratis trading signalen zijn een echt pluspunt van FXCM. Je kunt er dus ook voor kiezen om een account te openen, maar voorlopig het meeste van je traden te blijven doen op eToro -waar je met kleinere lots kunt traden. Je kunt dan echter wel profiteren van de charts en signalen. (heb dit vroeger zelf ook zo gedaan.
)
User is Offline
View all users posts
sorry verkeerde scherm openstaan
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is
User is Offline
View all users posts
Die variabele spread is een beetje een nadeel, althans als je vooral op momenten handelt wanneer er nieuws naar buiten komt. Hoe volatieler de markt, hoe hoger de spread dacht ik.
Verder ben ik van plan om gebruik te maken van hun signalen maar met name nog via etoro te handelen. Twee jaar geleden waren hun signalen erg goed. Die staan op dailyfx+ (dus met PLUS-teken) Dus zoals Jelle ook beschrijft.
Ik zal later deze week een account en hier mijn ervaringen plaatsen.
User is Offline
View all users posts
@Representative
Er is geen vastgestelde einddatum, maar we kunnen natuurlijk niet garanderen dat FXCM de deur zo wagenwijd open blijft houden voor ForexNews leden zoals ze het nu doen.
Je hoeft overigens natuurlijk niet meteen te traden met je account. Je kunt ook alvast aan de actie mee doen maar voorlopig alleen gebruik maken van de FXCM charts en dailyfx signalen. Dan ben je in ieder geval alvast 'binnen'.
@Incognito
No worries, het is ook echt maar 1 lettertje verschil. ![]()
User is Offline
View all users posts
Oke,
even een update met wat vraagjes van mijn kant, ik heb bij FXCm een account aangemaakt en kreeg toen een mail hoe ik kon storten:
http://img63.imageshack.us/img63/9821/fcmx.jpg
Hier snap ik niet heel veel van, op welk rek. nr. moet ik nou precies storten?
Ander punt is dat ik mijn account in USD heb gemaakt, hoeveel moet ik dan precies storten in euro's? Rekent FXCM bijvoorbeeld transactiekosten of iets dergelijks?
Verder heb ik de software gedownload via http://www.fxcm.co.uk/metatrader.jsp, maar daar kan ik verder nog niets mee zo lang ik niet gestort heb neem ik aan toch?
Ander vraagje is dat ik nog geen ID heb of iets in die richting, krijg je dat ook pas als je gestort hebt?
Alvast bedankt!
User is Offline
View all users posts
Het handigst lijkt het mij om gewoon via credit card te depositen (dat is een van de mogelijkheden die je kunt kiezen bij de payment options). Zo doe ik het zelf ook. Ik ga er hieronder even vanuit dat je niet van de credit card optie gebruik kunt of wilt maken.
Welke bank je kiest voor de overboeking hangt er vanaf wie je de omzetting van Euro's naar Dollars wilt laten doen (ik neem aan dat je normale bankrekening in EUR is). Als je FXCM de conversie wilt laten doen, dan boek je het geld over naar hun EUR-rekening bij HSBC (IBAN GB70MIDL40051558617374). Als je de ontvangende bank de conversie wilt laten doen dan maak je het geld over naar hun USD-rekening bij BoA (# 483024234411). Wellicht dat je eigen bank ook nog een mogelijkheid heeft om zelf de conversie naar USD te maken. Ik kan niet achterhalen wat de conversiekosten van de verschillende mogelijkheden zijn, maar storten op de EUR-rekening van FXCM lijkt me het meest voor de hand liggend.
FXCM rekent in ieder geval geen kosten voor het doen van een storting, maar omdat zij hun rekeningen bij buitenlandse banken hebben kan het wel zijn dat je eigen bank transactiekosten rekent voor de overschrijving. Dit verschilt per bank.
Als je $500 op je rekening wilt storten, kun je dat gewoon omrekenen tegen de huidige wisselkoers (ca. EUR. 370). Ik zou voor de zekerheid dan EUR. 400 overmaken, zodat je zeker weet dat je goed zit.
Hoe het precies zit met de ID die je krijgt zal ik nog even navragen bij onze contactpersoon van FXCM en hier posten zodra ik het weet. Mocht je nog vragen hebben, post ze vooral op het forum, dan reageren we er z.s.m. op.
Orniii
User is Offline
View all users posts
Oke duidelijk, nog 2 vraagjes hierover:
1) hoe transfer je geld via een IBAN i.p.v. een rekening nummer? Kan dit gewoon via online bankieren (mijn bank is ING).
2) REF: FFC Client's Name and Account # (Temporary ID for new accounts)
Dit moet je opgeven, die temporary ID staat in de mail, maar wat is FFC Client's name? Mijn eigen naam?
En verder hoef ik niets op te geven toch (beneficiary, beneficiary adres, beneficiary account etc)?
Alvast bedankt!
User is Offline
View all users posts
1-> Als het goed is kan dit zeker via online bankieren. Ik zit bij de rabobank en daar is naast de "normale" opties zoals betalen via acceptgiro of bankgiro ook ergens apart de optie "betalen buitenland" Ik neem aan dat dit bij de ING ook is. Hier kun je vervolgens het ibannummer invullen (gewoon compleet, met de letters en cijfers erin. Bel desnoods even met ING of kijk op hun website hoe het precies moet.
Ikzelf heb 400 euro overgemaakt, just to be sure. Dit duurt ongeveer 3 tot 5 werkdagen. Ik heb mijn FXCM account ook in dollars. En via hun livechat heb ik gevraagd naar welke bank ik moest overmaken. Als je dus stort in euro's, dan moet je hier die bank in England kiezen. (die waarbij eur deposits staat) Verder worden, als je het ibannummer invult veel dingen (met name de bankgegevens) vanzelf ingevuld, maar je moet wel zelf dat beneficiary etc invullen (Dus zeg maar de "ten name van" Bij omschrijving vul je je eigen naam in, zoals je ook opgegeven hebt bij FXCM en zoals die op het paspoort staat) alsmede ook je temporary id.
Een paar dagen na de overboeking krijg je een accountnummer waarmee je op DAILYFX+ kunt. Daar staan goede tradingtips. Verder heb je dat accountnummer ook nodig als je je handelsgegevens via FXCM's eigen TradingStationII wilt nakijken. Je kunt hier echter niet via handelen. Daarna krijg je een aparte login accountnumber voor het handelen via MT4. In die mail staat ook hoe je MT4 moet instellen. (Je moet echter wel de versie van MT4 downloaden van hun site en niet van de site van MT4 zelf, maar dat heb je al gedaan) MT4 moet ik ook nog instellen, dus als je daar vragen over hebt kan ik je nu nog niet mee helpen.
Tenslotte zag ik zelf ook een belangrijk punt: Als je een trailingstop instelt, dan moet MT4 aan blijven staan!! (dit is bij hun eigen tradingstation niet het geval) Je hebt echter wel de mogelijkheid voor een VPS (of zoiets) Dan draait MT4 op hun server, en kan je via elke pc met internet op die server om via je eigen MT4 te handelen. Dit is dacht ik gratis. Je krijgt als het ware wat schijfruimte waarop MT4 draait.
Goed, als er nog vragen zijn dan stel ze hier gerust!
User is Offline
View all users posts
Top uitleg Jules, ik had het niet beter kunnen zeggen!
'FFC' staat trouwens voor 'For Further Credit', maar daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als je het invult zoals Jules zegt komt het helemaal goed.
Orniii
User is Offline
View all users posts
bedankt voor de hulp, heb zo een optie om te betalen via iban niet gevonden bij ing, maar heb ze gemaild, zodra ik antwoord heb ga ik storten.
User is Offline
View all users posts
Ik weet niet wat voor rekening je bij de ING hebt, maar als ik zo hun website bekijk, zou het heel makkelijk moeten zijn: http://www.ing.nl/particulier/betalen/buitenland/buitenland-betaling/europabetaling/index.aspx.
Orniii
User is Offline
View all users posts
ik ga het morgen eens bekijken, nu stappen, bedankt voor de moeite iig
User is Offline
View all users posts
storting gemaakt!
User is Offline
View all users posts
@Maradonald
Ben echt heel benieuwd wat je van het traden op FXCM vindt en van de trading signals op dailyfx.
Hou ons op de hoogte, want het zal zeker ook voor nieuwe traders erg helpend zijn om te lezen over de ervaringen van een andere trader!
User is Offline
View all users posts
ga ik zeker doen. ben ook erg benieuwd ernaar
User is Offline
View all users posts
Ik moet zeggen dat de tradingsignals van dailyfx best goed uitpakken. Kan ik toch handelen terwijl ik niet zo veel tijd heb om zelf trades uit te zoeken ![]()
Ik gebruik alleen de break-out2 strategieen momenteel, omdat ik de signalen bij eToro toepas en omdat dit het enige tradingsignal is die geen trailingstop gebruikt. (Trailingstops worden niet door eToro ondersteunt)
Maar hoe zien die tradingtips er dan uit?
Check deze link DAILY FX+ Trading Signals van FXCM
User is Offline
View all users posts
wow nice