logo forex news
Welcome, Guest
Forum Index > Forex Strategie, Goud en Olie > Forex Strategie > London Break Out Strategy
Post ReplyForex Strategie
Jelle Jelle
Overlord
Overlord
Administrator
Joined Board
11/10/2009 08:30

Offline User is Offline
View all users posts

Marco, oftewel Lotsofjazz, heeft een briljant artikel geschreven over de London Break Out Strategy.

We raden je zeker aan dit te lezen -niet in de laatste plaats ook vanwege het eerste deel van het artikel, waarin Lotsofjazz schrijft over zijn eerste stappen op het forex traders pad- en er je voordeel mee te doen.

Om het lezen te vergemakkelijken hebben we het artikel opgeknipt in 3 delen. Deel 1 van het artikel heet 'Forex Trading -van de ene forex trader tot de andere'

Heb je vragen? Stel ze dan in de thread hieronder. En vergeet niet LotsofJazz te bedanken voor deze excellente bijdrage! 8)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

No Avatar lotsofjazz
Yoda
Yoda
Registered
Joined Board
03/14/2010 12:23

Offline User is Offline
View all users posts

Hallo luitjes.

Vandaag was een moeijlijke dag voor de london open break out strategy. Ik heb hem vanmorgen toegepast op de eurusd, en heb first target gehaald, maar de kanller van vandaag was de GBPUSD. Alle andere currencies bewogen min of meer zijdelings en was daarom niet te traden. Ook een paar FAKE outs.. Daarom, in deze tijd van onzekerheid.. 1 London open tegelijk!

Wat me de laatste tijd is opgevallen is dat late break outs (na 10 uur) vaak aflopen als Fake outs en vroege break outs, zo tond 8 uur, vaak gunstig aflopen.

GBPUSD 100-90 pips move vanaf de Asian range naar beneden, Later ging hij wel weer sterk opmhoog, maar als je de 5-8 cross regel op de 1H kaart had toegepast, dan had je zeker 90 pips winst kunnen maken.

Maar, ik heb de GBPUSD NIET geprobeerd vandaag omdat er rond 10:30 NL tijd vanmorgen er heel veel rood geleurd nieuws uitkwam op de GBP... deze keer was het gunstig voor een gbpusd short, maar het had net zo goed anders kunnen lopen en was de gbpusd de andere kant opgeschoten.

Dus Altijd het nieuws in de gaten houden!

Morgen weer een dag.

Marco

Jules v H Jules v H
Yoda
Yoda
Registered
Joined Board
01/15/2010 23:09

Offline User is Offline
View all users posts

Erg goed artikel Marco.
Zeer leerzaam. Lijkt in eerste instantie wat bewerkelijk, maar ja, wie zegt ook dat forex-handelen simpel is Wink
Denk dat als je hem vaker toepast, je er handigheid in krijgt.
Ga dit zeker eens proberen!

Nogmaals bedankt!

No Avatar lotsofjazz
Yoda
Yoda
Registered
Joined Board

Offline User is Offline
View all users posts

Erg goed artikel Marco.
Zeer leerzaam. Lijkt in eerste instantie wat bewerkelijk, maar ja, wie zegt ook dat forex-handelen simpel is Wink
Denk dat als je hem vaker toepast, je er handigheid in krijgt.
Ga dit zeker eens proberen!

Nogmaals bedankt!

Valt wel mee hoor.. kwestie van oefenen (op een demo) op een gegeven moment heb je alleen de horizontale lijnen nodig en zie je precies waar de asian session zit.. er zijn ook wel plug ins voor te krijgen (metatrader) die de lijntjes automatisch voor je neerzetten. Nerds die los zijn op MQ4 frutten vaak zelf wat in elkaar om dit soort terug kerende handelingen voor ze te doen.. Ik teken ze elke ochtend gewoon zelf, is in 2 minuten gebeurd... De regels zitten natuurlijk in mijn hoofd!.. Nogmaals, kwestie van oefenen.

Marco

Jelle Jelle
Overlord
Overlord
Administrator
Joined Board
11/10/2009 08:30

Offline User is Offline
View all users posts

Dus Altijd het nieuws in de gaten houden!

Dit kan ik alleen maar beamen, zeker als je intra day trade. Nieuwsberichten kunnen behoorlijke schommelingen veroorzaken en een mooi bedachte hypothese volledig de nek omdraaien.

Ondertussen is de EUR/USD weer op de weg naar beneden....8)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

No Avatar lotsofjazz
Yoda
Yoda
Registered
Joined Board

Offline User is Offline
View all users posts

Zojuist de blog van Marc Walton gelezen en gezien, hij adviseerd morgen wat anders te gaan doen dan traden!

er komt zeer veel diep donker rood nieuws uit gedurende de dag over van alles en nog wat op de EURO, DOLLAR en GBP, daarom verwacht hij dat morgen een zeer volatiele dag zal zijn waarbij de prijs alle kanten op kan en zal gaan.

Het is daarom ook beter NIET de London Open toe te gaan passen morgen. Goed uitziende trades kunnen bij het uitkomen van het nieuws omslaan in verliezen.

Het nieuws van morgen KAN de trigger zijn voor het inzetten van de broodnodige trends, er zal toch eens een eind moeten komen aan deze onvoorspelbare range bound stuiterbal gedoe.

No Avatar lotsofjazz
Yoda
Yoda
Registered
Joined Board

Offline User is Offline
View all users posts

Vandaag een perfecte dag voor de london open, op veel paren.

eurgbp: 100 pips, maar wel een risico vanwege het nieuws, echter de stop kon zeer strak gehouden worden, iets van 15-20 pips, dus dat risico kon beperkt gehouden worden. tweede been zou nog steds open zijn op dit moment (nog geen 5-8 cross op de 1H, nog lang niet!)

gbpusd: 110 pips, zelfde risico als bij de eurgbp, maar met een grotere stop, de eurgbp was dus de betere keus (indien je zou moeten kiezen zoals ik.. twee setups op dezefde valuta, is meestal niet verstandig, als het fout gaat verlies je dubbel)

eurusd: deze had een beperkte break out omhoog van 40 pips, dus waarschijnlijk alleen de first target gehaald (bij mij meestal 30 pips)

eurcad: 90 pips, maar waarschijnlijk alleen de first target van 30 of 40 pips, want daarna een pullback helemaal terug naar entry. Ook diende hier gewacht te worden voor de break van de 200 ema, maar dit was een niet zo erge hobbel voor dit paar.

Gbpjpy had ook een brilliante move up vandaag(190 pips), helaas geen entry want geen pull back naar de asian range nadat deze daar was uitgebroken.

Usdchf: net geen 30 pips, dus een kleinere first target zou hier nodig zijn geweest. Eurusd is de betere keus, de usdchf beweegt 97% van de tijd precies contra aan de eurusd, maar met kleinere bewegingen.

Voor MORGEN ga ik waarschijnlijk weer voor de usdcad, want daarop is belangrijk nieuws rond half negen, kan een mooie move betekenen. Andere paren zien we wel.

Marco

No Avatar lotsofjazz
Yoda
Yoda
Registered
Joined Board

Offline User is Offline
View all users posts

Hoi Allemaal!

De laatste paar dagen blijkt dat de London Open Break out strategie zo'n beetje het beste werkt op dit moment. Het is in ieder geval de enige strategie waarmee ik winst maak op dit moment :)

Gisteren en eergisteren waren perfecte dagen voor deze strategie, en vandaag werkte hij ook weer goed op de eurusd en usdjpy.. Dinsdag had ik een goede op de usdcad en gisteren een leuke op de eurgbp, beide alleen first target gehaald, maar in ieder geval geen verlies er op geleden.

Omdat hij zo goed werkt, vanmorgen maar eens op twee paren geprobeerd. Een op de usdjpy (Short op 93.60) die zowel first(30 pips) als second target (80 pips, ongeveer gemiddelde daily range op dat moment) heeft gehaald. En een op de eurusd die alleen first target heeft gehaald (30 pips).

Belangrijk is wel dat de breakout in de richting gaat van de dan heersende trend en dat belangrijke hobbels zoals sterke support/resistance en ema's niet in de weg zitten.. een sterke indicatie is vaak ook dat de 200 en 55 ema's in de richting van de break out wijzen, ook op andere timeframes dan alleen de 15M (1H, 4H en daily). Als je deze regels toepast is de kans groter dat je alleen de goede break outs pakt en de slechte links laat liggen.

Vandaag had misschien beter geweest dat ik de usdjpy second taget open had laten staan, maar het is me al te vaak overkomen dat ik een peak/bodem in de trend heb gemist en een trade die eerder dik in de plus stond op het laatst toch weer met break even werd gesloten. Ik zet second target daarom sinds kort ongeveer op de (Average daily range - asian range). Een ander voordeel is dat ik minder stress heb een trade continue in de gaten te moeten houden, wat niet altijd mogelijk is ivm met mijn normale werk.

Ik raad iedereen aan om het artikel over de london open break out nog eens te lezen, want hij werkt echt heel goed op dit moment, op heel veel paren.

Vandaag alleen al:

EURUSD, first target 30 pips, second break even
USDJPY, first target 30 pips, second 80 pips (indien open 100-150 pips! and going!)
EURJPY, first target 50 pips, second 200 pips (indien open, meer dan 300 pips!! and going)
USDCAD, first target 30 pips, second 80 pips, indien open BREAK EVEN! (kijk maar, nadat de second target net aan was gehaald zakte hij weer helemaal terug naar de asian range!)
GBPJPY, first target 50 pips, second 200 pips indien pending order open gehouden tot in de middag, anders mogelijk handmatig eerder geopend 5-10 pips onder de asian range, en dan was second target stopped out break even.. INDIEN SECOND TARGET OPEN.. MEER DAN 400 pips op dit moment!! and going!

Bovenstaande regels van traden met de trend, ema's uit de weg, enz.. had je uit de fake out op de eurgbp gehouden.. De te grote asian range had je jammer genoeg uit de GBPUSD gehouden (+240 pip move!). De enige mislukking die ik zie is de USDCHF, die brak vanmorgen in de richting van de uptrend, maar is toch een fake out gebleken later. Het was vandaag een van de weinige dagen dat eurusd en usdchf beide dezelfde kant uit gingen, 95% van de tijd gaat de usdchf tegengesteld aan de eurusd.

Nog een even waarschuwing tot slot, vandaag gingen alle JPY's de goede kant op, maar stel dat je alle JPY's had genomen en het slecht nieuws was voor de JPY, dan was de USDJPY mogelijk omhooggeschoten en hadden de andere JPY paren mogelijk ook een fake out gehad en was je 3 of 4 x het schip in gegaan..Laatste regel is daarom.. neem nooit meerdere paren met dezelfde currency, want als je op 1 verliest, grote kans dat je op de andere OOK gaat verliezen.. daarom had ik vanmorgen alleen de eurusd en de usdjpy genomen, en niet bv ook nog de eurjpy daarbij.

Ok, morgen een vrije dag.. NFP friday! Zeker nu de markten zo volatiel zijn, kan het wel eens vuurwerk worden morgen, normaal gesproken zie je nooit van die heftige bewegingen zoals vandaag op de donderdag voor NFP.. meestal is het dan juist heel erg rustig.

Success er mee (volgende week!)

Marco

Jules v H Jules v H
Yoda
Yoda
Registered
Joined Board
01/15/2010 23:09

Offline User is Offline
View all users posts

Nuttige aanvulling Marco. Bedankt!

Extra

Disclaimer

Belangrijk:Forexnews.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie.