User is Offline
View all users posts
Onlangs op een ander forum in een -beschaafd verhitte- discussie over de ontwikkeling van de goudprijs. Ander vond dat grootste deel van de waarde van de huidige goudprijs (iets boven de $1150 per ounce) werd bepaald door non-speculatieve factoren. Mondiale economie trekt aan, werkeloosheid neemt af etc.
Maar goud is de afgelopen tijd steeds meer een sexy korte termijn belegging geworden. En nu het zo makkelijk is om online in goud te handelen (kan ook op eToro, waar forexnews.nl hun forex bonus op aanbiedt) kruipen er steeds meer kleine speculantjes in de markt -en niet te vergeten het toenemende aantal grote speculanten.
En dus voel ik gewoon aan mijn water dat de goudprijs de $1500 niet gaat halen. Ja, ooit wel, maar niet in de aankomende 5 jaar. Down it will go!
Bij afwezigheid van de dude op het andere forum, anybody care to comment here?
Show me the money
User is Offline
View all users posts
Voorlopig stijgt de prijs vandaag weer lekker door, nu op $1190. Nog even en dan boort ie zo door de $1200 grens, alsof het niets is! ![]()
"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
User is Offline
View all users posts
$1,500 is ook wel een héél ambitieuze doelstelling. Op dit moment wordt de goudprijs vooral opgedreven door speculanten die de equities- en valutamarkt even te onrustig vinden. Maar de bullion is aardig overbought, dus het wordt steeds moeilijker om de prijs nog verder te laten stijgen.
De enige manier waarop ik de prijs écht flink hoger zie worden, is doordat de dollar nog verder in elkaar klapt. Maar dat betekent alleen een stijging t.o.v. de USD en niet t.o.v. de andere majors.
Orniii
User is Offline
View all users posts
Ik zag dat Peter in de chat een wat steviger uitspraak deed nog, dat het Goud na het aantikken van de $1250 in elkaar zou storten, tot onder de $1000.
Kijk, als dat nou gebeurt, dan eet ik mijn slobkousen op.
(misschien toch iets teveel Donald Duckjes gelezen)
User is Offline
View all users posts
Weet natuurlijk niet of de dalende trend nu al echt is ingezet, maar na een hoogtepunt van iets van $1215 of zo is goud inmiddels wel weer gedaald tot $1116, dus zo'n $100 eraf. Dat is toch al vrij stevig...![]()
User is Offline
View all users posts
Nee nee snuggelaar, dat is nog lang niet stevig genoeg! ![]()
En nu al die greedy long amateurs nerveus beginnen te worden, is het een mooi moment om te shorten denk ik. Garantie tot aan de deur natuurlijk, maar zou me niets verbazen als goud voor eind januari een keer onder de $1.000 dondert.
Show me the money
User is Offline
View all users posts
Tja, de beleggers willen weer wat meer risico nemen, dus vluchten ze minder in het wardevolle edelmetaal. Dat de Amerikaanse economie wat positieve tekenen laat zien helpt het goud ook niet echt...
Orniii
User is Offline
View all users posts
Goud is nu weer ietsiepietsie gestegen -nu op $1.130- dus nu helemaal goed moment om in te stappen. Check die grafiek en zie hoe diep die val is. Dat is meer dan zomaar een correctie, dat is doomsday!

Show me the money
User is Offline
View all users posts
@ Peter
Goud shorten dus?
It is I, your Guru
User is Offline
View all users posts
Ik zag dat Peter in de chat een wat steviger uitspraak deed nog, dat het Goud na het aantikken van de $1250 in elkaar zou storten, tot onder de $1000.
Kijk, als dat nou gebeurt, dan eet ik mijn slobkousen op. (misschien toch iets teveel Donald Duckjes gelezen)
Nu goud onder de $1.100 is gedoken geloof ik dat een zeker iemand (ik noem geen namen) wellicht alvast de slobkousen uit de kast moet pakken.....![]()
User is Offline
View all users posts
Na even een paar dagen boven de $1100 te hebben gedobberd, zijn we er gisteren weer onder gedoken... en nu drukt de koers daar van de onderkant weer tegenaan.
Onder de $1000 lijkt er voorlopig nog niet van te komen. Dat is voor het laatst voorgekomen op 4 oktober en er is op 22 december al weerstand gevonden bij $1075.
Maar we zullen zien... als iemand zijn slobkousen moet opeten, wil ik wel foto's zien! ![]()
Orniii
User is Offline
View all users posts
Teruglezend zie ik dat ik belooft heb mijn slobkousen op te eten als Goud inderdaad onder de $1000 komt. Gloep....
Gelukkig is het nog niet zover, er lijkt de afgelopen weken vooral veel besluiteloosheid in de markt te zitten, terug omhoog, of verder naar beneden.
Toch moet ik eerlijk zeggen dat het prospect van een goudprijs die onder de $1000 per troy ounce komt niet meer zo slobkous onmogelijk lijkt als eerst.....![]()
User is Offline
View all users posts
Volgende keer eerst een telefoontje plegen naar Rien Kamer voor je wat beloofd![]()
.
Gr Bas
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is
User is Offline
View all users posts
Moest even Googlen wat dat eigenlijk zijn, slobkousen.

Heb jij ook zulke mooie roze Jelle? ![]()
Eet smakelijk!
User is Offline
View all users posts
Gordon, heb jij zelf nog geen slobkousen dan? Maar GG gaat toch juist altijd heel strak gekleed? Ik bedoel, kijk naar die foto die je als avatar hebt. Die dude heeft 'slobkousen' written all over him!
Gelukkig voor Jelle staat goud voor het moment rond de $1130 weer. Maar mijn slobkousen zou ik er zelf niet onder verwedden. ![]()
User is Offline
View all users posts
Zie ineens dat goud echt iets van $30 is gedaald in een dag! Iemand enig idee wat er is gebeurt?
User is Offline
View all users posts
Goede tip peter. Momenteel zit ie tegen de 1100 aan te hikken. Eens kijken of dat nog lager kan!
User is Offline
View all users posts
Teruglezend zie ik dat ik belooft heb mijn slobkousen op te eten als Goud inderdaad onder de $1000 komt. Gloep....
Leg de slobkousen voorlopig maar weer in de kast Jelle. Je komt er weer goed vanaf....
User is Offline
View all users posts
haha, ja dit blijft toch een leuk topic. Om de zoveel tijd komen we er weer terug en dan herinner ik me weer die slobkousen belofte!